Vlinderkampje

De leden van de werkgroep Vlinderkampje zorgen ervoor dat vlinders en andere insecten een aantrekkelijke plaats hebben voor voortplanting en overwintering. Ook dragen ze kennis over vlinders en andere insecten over aan jong en oud.

Ook als niet lid ben je van harte welkom om te genieten van al het moois dat het Vlinderkampje nu biedt en om er te relaxen.

Het Vlinderkampje ligt op een zonnige plek bij landgoed De Duinen ten oosten van de parkeerplaats van Lemferdinge.

Hier zijn jarenlang  vaste planten gekweekt, maar de kweker hield ermee op en het IVN kreeg van de eigenaar (Natuurmonumenten) de mogelijkheid een ecologische en educatieve invulling aan het terrein te geven. Sinds najaar 2006 is een enthousiaste groep mensen bezig de vlinder- en heemtuin steeds beter te maken.

Contactpersoon: Tineke van den Berg tel. 050-3094337

Educatie

Sinds voorjaar 2011 komen in mei/juni  groepen 3 en 4 van de basisscholen uit Eelde en Paterswolde op excursie. In samenwerking met het IVN consulentschap bieden we de kinderen in een uur een gevarieerd programma aan.

Omdat het Vlinderkampje al meer dan tien jaar bestaat is het tweede lustrum gevierd met een open dag. Een  verslag van de open dag vindt u hier.

Foto: Algemene bibliotheek IVN