Werkgroepen

Wij hebben acht werkgroepen binnen onze vereniging.

De werkgroep Bomen, Ruimtelijke Ordening en Milieu houdt de ontwikkelingen in onze regio in de gaten. Ze zet stappen voor natuurverbetering in Eelde-Paterswolde en onderneemt actie tegen ongewenste ontwikkelingen.

De werkgroep Jeugd organiseert de beide jeugdclubs van IVN Eelde-Paterswolde. Wij begeleiden een natuurclub voor kinderen van 6 – 8 jaar en we organiseren een club voor kinderen van 9 – 12 jaar. Ben je graag buiten en wil je weten hoe de wereld van planten en dieren eruit ziet?  Doe dan mee.

De leden van de Plantenwerkgroep gaan in het seizoen elke donderdagavond op pad en inventariseren planten. Het is leerzaam en gezellig en ze komen op de mooiste plekken.

De werkgroep Publiciteit verzorgt het tijdschrift GROEN dat twee keer per jaar verschijnt. Tevens zorgen de leden voor de aankondiging van IVN-lezingen en excursies in de plaatselijke pers. Ook houdt de werkgroep de website bij.

De Vogelwerkgroep organiseert verschillende excursies per jaar. Die excursies worden begeleid door echte kenners van het vogelleven. Er zijn ook bijzondere excursies, naar bijvoorbeeld kraanvogels.

De leden van de werkgroep Vlinderkampje zorgen ervoor dat vlinders en andere insecten een aantrekkelijke plaats hebben voor voortplanting en overwintering. Ook dragen ze kennis over vlinders en andere insecten over aan jong en oud.

Sinds 2017 werken we samen met de Imkervereniging (IHP) bij het beheer van het Bijenbos en met IVN Vries in de Werkgroep Steenuilen.

De jaarverslagen van de werkgroepen staan elk voorjaar in ons verenigingsblad GROEN.

Foto: Algemene bibliotheek IVN