ARNO DUWEL IN HET ZONNETJE

Born-Land van Swentibold 12 april 2024

Alle reden daartoe!

Op 29 april zetten we onze scheidend voorzitter Arno Duwel in het zonnetje

Hij is ruim 45 jaar lid van IVN Born-Land van Swentibold. Daarvan bijna 40 jaar bestuurslid en, haast onvoorstelbaar maar waar, 28 jaar voorzitter.
In al die jaren droeg hij vaak twee petten, want gedurende een termijn van 27 jaar verzorgde hij ook het secretariaat.
Hij was en is veelal nog, actief in diverse werkgroepen: Behoud Knotbomen, Wandelingen en Excursies, PR, d’n Haof-BOG, Redactie verenigingsblad Bron6.

In al zijn hoedanigheden bleek hij een uitstekend coördinator en organisator te zijn. Zijn kennis en liefde voor de natuur en de mens speelde bij alles een belangrijke rol.
Voortdurend was en is hij bezig met zijn IVN en de groene leefomgeving.
Telkens als er zich een bedreiging voor die leefomgeving en, belangrijker nog, de bewoners daarvan aandient, springt hij op de barricaden.

Arno Duwel heeft zich op die manier welhaast onmisbaar gemaakt voor het IVN.
Hij wil het echter na een halve eeuw begrijpelijkerwijze rustiger aan gaan doen.
Tijdens de recente Algemene Ledenvergadering in maart heeft hij daarom zijn voorzittershamer aan de bekende wilgen gehangen.
Hoewel, omdat er nog geen opvolger is heeft hij zich bereid verklaart nog hooguit een jaartje ad interim door te gaan. Kenmerkend!

Alle lof voor het boegbeeld van IVN Born !

Die lof hadden we hem graag willen toezwaaien tijdens de Algemene Ledenvergadering in maart.
Vanwege de afwezigheid van zijn echtgenote Marry die in het ziekenhuis verbleef, hebben we het toen heel bescheiden bij een bloemetje gehouden.
We zijn er ons echter van bewust dat de betekenis van Arno voor het IVN mede te danken is aan de niet aflatende steun van zijn echtgenote.
Daarom gaan we in haar bijzijn Arno Duwel op 29 april aanstaande nogmaals en uitgebreider in het zonnetje zetten.
We doen dat tijdens een verrassingsvolle, feestelijke bijeenkomst in het Podiumkerkje te Grevenbicht. Het adres is Heilig Kruisstraat 30 *.
We willen stipt om 19.30 u. met de feestelijkheden beginnen en hopen, liever gezegd verwachten, dat vele leden en donateurs hierbij aanwezig zullen zijn.
Om zicht te hebben op de benodigde hapjes en drankjes die bij dit feestje horen, vragen wij u zich voor 25 april met naam en aantal aan te melden bij onze secretaris

Graag tot ziens op 29 april!

* Bij het kerkje is weinig parkeerplaats. U kunt parkeren op het Burgemeester Kotenplein (de markt) , 6127BN , in Grevenbicht.
Vanaf dat plein loopt u in een minuut of 7 via Beegtermarkt en Peperstraat naar het Podiumkerkje in de Heilig Kruisstraat.