Wandeling door natuurgebied De Doort zo 7 april

Wij gaan op zondag 7 april wandelen in natuurgebied de Doort te Echt.

Het gebied staat bekend om de aanwezigheid van de in Nederland zeldzame boomkikker.
Dit diertje leeft in de buurt van dichte, vochtige begroeiing en water. De Doort is wat dat betreft een ideaal leefgebied.

Het kikkertje zit graag op open, zonbeschenen plekken en daar zullen we het dier ook moeten zoeken.
Omdat menselijke activiteiten het dier bedreigen, worden er ook in de Doort, net als overal, maatregelen genomen om het leefgebied te beschermen.

Misschien krijgen we boomkikkertjes te zien, maar als dat niet het geval is kunnen we in elk geval genieten van de ontluikende lente.
Het bos heeft heel wat te bieden. Bosanemoon en speenkruid zullen bloeien en ook de sleedoorn zal in bloei staan evenals misschien de zoete kers.

Omdat het gebied nogal nat is, wordt aangeraden aangepast schoeisel te dragen.

Wandelen is op eigen risico en geheel gratis.

Een vrijwillige bijdrage voor onze vereniging is natuurlijk van harte welkom.

Er staat een vrijwilliger op u te wachten bij de parkeerplaats aan de Lange Akkerweg/Bosweg .

We vertrekken om 9,30 uur en zullen rond 12,00 uur terug zijn.

Meer info: Marleen Bokken 0641382338

07 april 2024 - 09:30
Wanneer
zondag 07 april 2024
09:30 tot 12:00
Waar
De Doort
P Lange Akkerweg/Bosweg
Echt-Susteren
Bekijk op Google Maps
  • Kosten: Gratis Deelname op eigen risico. Een vrijwillige bijdrage wordt op prijs gesteld.
  • Aanmelden verplicht: Nee

Marleen Bokken