Natuurwandeling naar het Groot Zeilmeer bij Uddel

IVN afdeling Barneveld houdt op zaterdagochtend 22 april een natuurwandeling naar het Groot Zeilmeer bij Uddel. We gaan wandelen tussen Meerveld en Uddel. Er zijn in deze omgeving meerdere pingomeertjes. Hoe zijn die ontstaan? Als je mee gaat krijg je dat te horen. Tijdens de wandeling van ongeveer 3 kilometer laten we ons verrassen door de natuur. We luisteren naar de vogels en kijken wat er groeit, bloeit en leeft in dit mooie gebied. Nu het broedseizoen volop bezig is staan we ook stil bij de nestkasten in dit gebied. Deze worden tijdens het seizoen regelmatig door vrijwilligers gecontroleerd. We hopen op een fijne wandeling in een voor u misschien wel onbekend stukje natuur.

Praktische informatie

Het verzamelpunt voor vertrek van de wandeling is om 10.00 uur bij Bethabara (V.d. Berglaan 79) in Voorthuizen en daar is tevens het enige verzamelpunt. De wandeling duurt circa 2 uur en ongeveer 12.45 uur hopen we weer terug te zijn in Voorthuizen.

De wandeling is voor donateurs, leden en kinderen gratis. Niet-leden betalen € 3,50 per persoon, maar kunnen zich ook ter plekke opgeven als lid of donateur (en zo ook de andere excursies gratis deelnemen). Hiervoor is een formulier bij de gids aanwezig.

De gidsen zijn Lenie van de Streek en Grietje Stitselaar.
Voor meer informatie: telefoonnummer 06–25475040 of per e-mail:
gstitselaardeboer@gmail.com. Opgeven vooraf is niet nodig.

Graag tot 22 april aanstaande!

Zeilmeer Uddel
Bethabara