Agenda-Scharrelkids

In  2019 staan de volgende activiteiten van Scharrelkids op de agenda. Voor meer informatie zie ook: duurzaamheidscentrumassen.nl

2019
Dag Datum Activiteit
Zondag 20 januari

Vandaag ga je aan de slag met tips en ideeën om vogels je tuin in te lokken. Je leert ondertussen meer over de verschillende soorten tuinvogels die je dan kunt tegenkomen. Heel handig voor de nationale tuinvogeltelling van de vogelbescherming op 25, 26 en 27 januari.

Activiteit onder begeleiding van een volwassene.

Zondag februari
Zondag maart
Zondag 7 april

Moestuinieren Ongeacht of IVN weer partner is van de de Moestuintjes van de Albert Heijn, zullen we weer allerlei zaadjes van vruchten laten zien en kunnen de kinderen aan de slag met zaaien en verspenen.

Zondag 19 mei

Gefladder en gezoem Bij deze activiteit staan bijen en vlinders centraal.

Zondag 16  juni

Slootjesdag (let op: vaderdag) De traditionele Slootjesdag zal weer georganiseerd worden. We houden hiervoor onze eigen tijden van 13:30 tot 15:30u aan. Na het succes van vorig jaar zullen we deze dag weer gaan houden in de tuin bij de vijver van het DCA.

Alle activiteiten zijn steeds in (of rondom) het Duurzaamheidscentrum Assen.

De activiteiten starten om 13.30 uur en eindigen om 15.30 uur.

Alle activiteiten zijn gratis om aan deel te nemen, maar een vrijwillige bijdrage wordt gewaardeerd.

We werken met vrije inloop.

De scharrelkids ‘de Zevenster’ ook zal met  een activiteit paddenstoelen aansluiten bij landelijke campagne IVN) programmeren.