Workshops Groen verbindt

IVN biedt diverse workshops rond korte, praktische onderwerpen voor zorgmedewerkers en vrijwilligers. Deelnemers verlaten de workshop vol ideeën en inspiratie om zelf aan de slag te gaan.

Welke workshops zijn er?

Workshops Omschrijving
Omgaan met tegenstand Hoe ga je om met mensen – van buitenaf of van binnenuit – die vergroening maar niks vinden? Welke strategieën kun je inzetten om het enthousiasme (weer) aan te wakkeren?
Een levende tuin maak je zelf Hoe kun je jullie tuin omtoveren tot een groene oase? Deze workshop gaat over natuurvriendelijk tuinieren. Je gaat aan de slag met een eigen plan van aanpak voor je tuin.
Vinden en binden van vrijwilligers Je hebt zulke mooie plannen, maar hoe betrek je daar (meer) vrijwilligers bij? Over het bereiken van vrijwilligers, hen enthousiasmeren en het blijvend binden aan het project.
Groen voor kwetsbare ouderen Voor kwetsbare ouderen is contact met de natuur heel waardevol. Hoe kun je de groene inrichting en activiteiten afstemmen op deze doelgroep?
Permacultuur Wil je van jullie tuin een veerkrachtige en duurzame plek maken, goed voor mens en natuur? In de workshop Permacultuur leer je met de natuur meewerken, met aandacht voor o.a. waterbeheer, biodiversiteit en een gezonde bodem.
Groen en gezondheid Intuïtief weten we het: groen doet goed. Maar wat zegt de wetenschap? Na deze workshop geloven zelfs de grootste sceptici in het effect van natuur op onze gezondheid.

Hoe werkt een workshop Groen verbindt?

De workshops duren ca. 2,5 uur en overlappen elkaar inhoudelijk niet. Een trainer van IVN Natuureducatie komt de workshop op locatie verzorgen.

Doelgroep: Zorg- en welzijnsmedewerkers, (IVN)vrijwilligers

Prijsindicatie

€ 1.200,- per workshop (excl. Btw)

Interesse of vragen over de workshops? Neem contact met ons op