Vrijwilliger worden bij Het Bewaarde Land

Heb jij ervaring met het begeleiden van kinderen en wil je jouw liefde voor de natuur met ze delen? Dan ben je van harte welkom als vrijwilliger bij Het Bewaarde Land. Tijdens dit natuurbelevingsprogramma maak je kinderen op speelse wijze vertrouwd met de natuur.

Wat bieden wij?

Illustratie van academische baret

Goede opleiding

Voor je zelfstandig aan de slag gaat krijg je een opleiding en loop je mee met ervaren vrijwilligers.

Illustratie van groene vrijwilligers

Netwerk vrijwilligers

Je wordt onderdeel van een grote, maar hechte groep vrijwilligers van Het Bewaarde Land.

Illustratie van kalender met vinkjes

Deelname activiteiten

We organiseren regelmatig gezellige en informatieve bijeenkomsten waar je aan kunt deelnemen.

Wie zoeken wij?

Illustratie van kinderen met vlindernet

Goed met kinderen

Je vindt het leuk om kinderen te begeleiden. Bij voorkeur heb je hier al wat ervaring in.

Illustratie met vraag over natuur

Beetje natuurkennis

Je hoeft geen wandelende natuurencyclopedie te zijn. Wij leren je de natuurkennis die je nodig hebt.

Illustratie van klok met blaadjes er om heen

Tijd in voor- en najaar

Je bent minimaal twee keer per jaar drie opeenvolgende weken op een vaste dag beschikbaar.

Wat doet een vrijwilliger?

Als vrijwilliger kan je in Het Bewaarde Land twee rollen vervullen:

Wachter

Je begeleidt een klein groepje kinderen in Het Bewaarde Land. Dat doe je aan de hand van uiteenlopende werk- en spelvormen.

Fleur

Je hebt een centrale rol in Het Bewaarde Land. Je ontvangt de groep, vertelt verhalen, weet veel van kruiden en maakt Fleurensoep.

Wanneer?

Je begeleidt drie achtereenvolgende weken een groepje kinderen op een vaste weekdag. Dit doe je (minimaal één keer) in het voorjaar (april t/m juli) en najaar (september t/m oktober).

Waar?

Het Bewaarde Land vindt plaats in vijf natuurgebieden in Noord-Brabant. Met bos, duinen, vennen en heide is iedere locatie een uniek stukje Bewaard Land.

Is er een vergoeding?

Wachter of Fleur zijn is vrijwilligerswerk. Wel bieden wij een vergoeding voor eventuele reiskosten.

Wil jij vrijwilliger worden?

Heb jij interesse om als vrijwilliger aan de slag te gaan bij Het Bewaarde Land? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen contact met je op.

Adres(Vereist)

Over jou

DD slash MM slash JJJJ

Overig

Hoe ben jij in aanraking gekomen met Het Bewaarde Land?

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.