Gezondheidszorg

Groen is gezond! Uit onderzoek blijkt dat contact met de natuur zorgt voor meer geluk en minder stress. Daarom zet IVN zich in om alle Brabanders, ook kwetsbare groepen zoals ouderen in verpleeghuizen en cliënten in GGZ, toegang tot natuur en natuurbeleving te bieden.

Wat ga jij doen?

Oudere man in verzorgingstehuis ruikt aan bloem uit Natuurkoffer

Ouderen in contact brengen met natuur

Bezorg ouderen een groene en gelukkige oude dag. Met het programma Grijs, Groen en Gelukkig laat je hen de positieve effecten van de natuur ervaren.

Wandelaar in weids landschap met laagstaande zon

Groen inzetten in de GGZ

Bouw mee aan een groene beweging in de mentale gezondheidszorg. Op naar een Groene GGZ, waar natuur weer benut wordt als een bron voor mentale, positieve gezondheid.

Tuin vol bloemen bij Groene GGZ

Zorginstelling vergroenen

Leg samen met (buurt)bewoners een Proeftuin aan. Een omgeving met eetbare planten, struiken en bomen waar bewoners, buurt en kinderen van alles kunnen proeven én ervaren.

IVN-vrijwilliger speelt met egelhandpop bij oudere in verzorgingstehuis

Competenties vergroten

Leer hoe je als medewerker, mantelzorger of vrijwilliger de natuur (binnen en buiten) bij zorg kan benutten.

Meer weten? Neem contact op met José de Jonge via j.de.jonge@ivn.nl