Kennemer Vogeldag

Vier natuurorganisaties organiseren elk jaar een ouderwets gezellige Kennemer Vogeldag in en om Fort Benoorden Spaarndam. Ze doen dit onder de titel 100% Kluut. De dag staat bol van activiteiten voor jong en ouder met (fiets)excursies, kinderspeurtocht, vogelverhalen, lezingen, tentoonstelling, uilenballen pluizen, vogeldemonstraties, vogelobservatiepunt ‘Big Sit’ bij Landje van Gruijters en diverse kramen met informatie over vogels (spotten) en cultuur. De hele dag van vogels genieten in een uniek landschap!

Vogeltrek in de Hekslootpolder

Toegang en deelname aan alle activiteiten zijn gratis. Vooraf reserveren is alleen nodig voor de VROEGE fietstocht om 7.00 uur. Wij adviseren om met de fiets te komen, naar de Redoute bij Spaarndam. Bij het Fort is geen parkeergelegenheid. Mensen met auto’s worden verwezen naar het parkeerterrein van de Westbroekplas (Dammersweg 100, Velserbroek). De groene looproute (ongeveer 10 minuten naar het Fort) is aangegeven met borden.

Meer informatie bij Berna van Baarsen (bernavanbaarsen@gmail.com, 06-24624622) of kijk voor het dagprogramma op 100procentkluut.nl

Deze dag wordt mogelijk gemaakt door een subsidie van het Fonds Van Zanten – Jan Pieter van Vrede Fonds, bijdragen van Vogelwerkgroep Zuid-Kennemerland, IVN Zuid-Kennemerland, Vereniging Behoud de Hekslootpolder en Stichting Duurzaam Natuurbeheer Landje van Gruijters, en de inzet en het enthousiasme van veel natuurgidsen en andere vrijwilligers.

Vorige edities