Foto van 7 mensen die afval opruimen: 6 op de waterkant met zakken troep en een man in de kano Water

WereldOpschoondag 2023

Zuid-Kennemerland 16 september 2023

Hoewel IVN landelijk pas dit jaar is begonnen met WorldCleanupDay-acties organiseren, deed onze afdeling dat dit jaar al weer voor de zoveelste keer. Zoals altijd in samenwerking met kanovereniging Trekvogels en scouting Kon-Tiki. En in Haarlem ook gelijktijdig en in afstemming met SUPmission, de Pinguin en Haarlem-Mutare (gelijktijdige acties in deze Zimbabwaanse stad).

Afval rapen is naast nuttig ook gezellig samen.

Naast de mensen van de deelnemende verenigingen kwamen er zo’n 25 deelnemers op af. En hebben we zodoende weer, lopend en met kano’s, zo’n 150 kilo’s in ruim 10 zakken, kunnen opruimen uit het straatbeeld.

Na afloop dronken we een biertje dat brouwerij #UiltjeBrewery ons als dank had geschonken.

Hier vind je: meer foto’s.