Wandeling “Loop mee met de man van Mander” Mander Streu 15 juni 2024

Wie was de man van Mander en waar en hoe leefde hij? Eén ding is zeker: hij leefde zo’n vier duizend jaar geleden ergens in Mander en is daar begraven in een grafheuvel. Ben je nieuwsgierig geworden, ga dan zaterdag 15 juni mee met de gezinswandeling “Loop mee met de man van Mander”.

Twee gidsen nemen je mee voor een interactieve wandeling naar de Mander Streu. Hier ontdek je grafheuvels en raatakkers, die laten zien hoe de mensen duizenden jaren geleden in dit gebied leefden, hun doden begroeven en hun voedsel verbouwden. Onderweg zijn er allerlei opdrachten en activiteiten om jou kennis te laten maken met het leven in de zogenaamde Bronstijd. Dit is het tijdperk wat ongeveer 5000 jaar geleden begon.

In de Mander Streu en in het gebied er om heen zijn veel grafheuvels te vinden. Sommige zijn goed zichtbaar, anderen zijn meer verstopt. De gidsen nemen je o.a. mee naar de grafheuvel waar de mysterieuze man van Mander is gevonden. Waarom is hij daar begraven en wat is er nog meer gevonden? Hoe maakten de mensen vroeger vuur en hoe kwamen ze aan eten?

Benieuwd geworden? Meld je aan en wandel met ons mee!

Praktische informatie over de wandeling:

• De wandeling is de eindopdracht van twee natuurgidsen in opleiding (Natuurgidsen Opleiding van het IVN Oldenzaal-Losser) Han Vermaat en Agnes Koopman
  • Zaterdag 15 juni van 13:30 tot 15:30 uur
  • Er zijn geen kosten aan verbonden
  • Honden zijn niet toegestaan bij deze excursie (hulphond uitgezonderd)
  • Deze activiteit is niet rolstoeltoegankelijk
  • Gebruik voor navigatie: Bergweg 9 Mander
  • De wandeling is ongeveer 3 km. en duurt ongeveer 1,5-2 uur.
  • De wandeling is bedoeld voor gezinnen met kinderen tussen de 8 en 12 jaar
  • aantal deelnemers: 20 (incl. ouders)
  • Locatie: Bezoekerscentrum IJs en Es, Bergweg 9 7663 TB Mander

Aanmeldingsformulier "loop mee met de man van Mander" 15 juni 2024

Voer een getal groter dan of gelijk aan 1 in.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

15 juni 2024 - 13:30
Wanneer