Planten

De plantenwerkgroep organiseert in de zomermaanden wandelingen met onze leden waarbij we proberen de planten op naam te brengen.

Iedereen kan hier aan mee doen. Belangstelling naar planten is genoeg om deel te nemen aan onze werkgroep.

Het is de bedoeling dat we door herhaling langzaam maar zeker onze kennis vergroten. We werken met veldgidsen zoals de plaatjes flora, “Thiemes flora in kleuren plaatjes” maar zo nodig ook met de Heukels flora. Deze zijn te lenen in onze bibliotheek.

Verder zijn mensen die al verder gevorderd zijn in de botanie heel erg welkom. Je moet dan wel bereid zijn om ‘leken’ in de botanie bij te staan.

Voor meer informatie en aanmelden: Hennie Dimmers, planten@ivn-maasenniers.nl

Programma Plantenwerkgroep 2024

Voor plantenliefhebbers heeft de plantenwerkgroep een mooie agenda voor 2024:

De wandelingen duren +/- 2 uur. Enkele weken van tevoren volgt informatie over vertrektijd en -plaats.
Wil je mee geef je even op via planten@ivn-maasenniers.nl.

Ons uitstapje op zaterdag 25 mei duurt de hele dag, vertrek 9.00 uur vanaf IVN clubhuis, Kampweg 10 te Gennep. De wandeling gaat vanaf Lichtenvoorde over de Koolmansdijk. Na de lunch volgt een wandeling over het Zwillbrocker Venn in Duitsland, waar onder andere veel flamingo’s te zien zijn.
Voor informatie hierover: https://groenlo.nl/detail/natuurgebied-zwillbrocker-venn/ .

ridderspoor