IVN Maas en Niers

Heb je een groen hart?

Dan moet je bij IVN zijn, hier vinden natuurliefhebbers elkaar. De locatie ‘t Leger is prachtig gelegen op het voormalig NATO terrein in Gennep, het clubhuis en het omliggende terrein bieden ongekende mogelijkheden voor de groen liefhebbers’. Een kleine greep:

• Groentjes
  • Natuurbelevingspad
  • Bomenroute

Groen doen of groen delen?

Zoekt u een groene activiteit in je eigen omgeving, groene informatie of wil je meer weten over planten of dieren? Dan ben je bij IVN Maas en Niers aan het goede adres!

Op deze site vind je allerlei informatie over wat wij willen bereiken, wat we doen en hoe je hier aan deelneemt. Ook hebben we een nieuwsbrief, meld je hier aan.

Wil je wandelen? Kijk dan  bij de activiteiten of het jaarprogramma. Wil je wat doen of leren, kijk dan bij onze Werkgroepen.

Met de laarzen in de modder of liever tot in de puntjes alles weten?

We hebben werkgroepen waarmee  je  er op uitgaat om de handen uit de mouwen  steken maar bijvoorbeeld ook de bibliotheek met onnoemelijk veel naslagwerken.

Jong geleerd oud gedaan

IVN Maas en Niers is trots op onze groentjes afdeling, die  bestaat uit onze nooit aflatende enthousiaste vrijwilligers en een heleboel jeugdige groentjes die regelmatig samen allerlei leuke activiteiten doen.

Veel lol maken en tegelijkertijd ook nog van alles leren over het leven om ons heen.

IVN Maas en Niers heeft ook in intensieve samenwerking met de scholen in de regio, zie het scholenprogramma.

Verrassende ontmoetingen

Nieuwe buurtbewoners

Mid oktober in een boom op Bleijenbeek

In de aanval

Hoornaar in de aanval

Betoverend

Nachtzwaluwen

Onbespied

Ree

Zomers ontbijtje ...

Pimpelmees

Imposant

Vliegend hert

IVN landelijk highlights

Water in je tuin

Waterpartijtje in je tuin

Bloemen om op te eten!

Eetbare bloemen training

Foto's van de maand

Heb je een mooie, grappige of ontroerende foto gemaakt en wil je die met ons delen stuur deze naar website@ivn-maasenniers.nl en kunnen alle sitebezoekers hier een maand van genieten.