Maas Cleanup 2024

Ook in 2024 organiseert de gemeente Gennep weer de opschoonactie Maas Cleanup – Gennep Schoon. En wel op zaterdag 23 maart 2024. Zet het vast in de agenda!
Door mee te doen aan dit project zorgt ook IVN, samen met andere verenigingen, ervoor dat Gennep weer een beetje schoner wordt en hopelijk ook blijft. Een mooie bijkomstigheid is dat de gemeente deelname beloont met een financiële bijdrage aan deelnemende verenigingen/stichtingen.

Een win-win actie dus!

Jaarlijks blijft er veel zwerfafval achter op de oevers langs de Maas in Limburg. Dit zorgt voor een lelijk landschapsbeeld en het is ook slecht voor het milieu, de flora en fauna en de mens. Een actueel probleem dat door deelname aangepakt wordt en aan grotere bewustwording bijdraagt.

Deelname

Albert Schoenmaker coördineert de IVN deelname aan de Maas Cleanup – Gennep schoon actie. Enthousiastelingen kunnen zich per e-mail aanmelden bij Albert, agschoenmakers@gmail.com. Je moet wel ouder dan 12 jaar zijn. Wees snel want vol=vol.
En lees ook het artikel van Aline Nell over schone rivieren op deze site, je leest hier wat meer achtergrond over de aanpak om rivieren in 2030 afvalvrij te krijgen.
Waar
Clubhuis IVN Maas en Niers