Publiekswandeling: de Bimd

Eindelijk lente! In natuurtuin De Bimd van IVN Laarbeek schieten planten de grond uit en gaan bomen via het ijle lentegroen in korte tijd naar het volle zomergroen. Fruitbomen staan in bloei en dan hoor je het gezoem van allerlei insecten. Vogels laten overal horen en zien dat het ze ernst is met het zorgen voor nageslacht.

Op zondag 28 april organiseert IVN Laarbeek onder leiding van gids Gerrit Post  weer de maandelijkse wandeling. Gerrit kan je alles vertellen over dit veelzijdige gebied, dat door vrijwilligers van IVN Laarbeek met veel liefde beheerd wordt. De natuurtuin van IVN Laarbeek is eigenlijk een compleet natuurgebied. Op 5 hectare vind je bos, hooi- en grasland, een kruidentuin , een tiny forest, en een vlindertuin. Er zijn diverse natuurelementen aangebracht, om van te genieten en misschien ideeën op te doen voor je eigen tuin. Zo zijn er insectenhotels, vleermuizenmuur, bijenkasten, muizenruiters en een ooievaarspaal.

Kom om 9.30 uur naar De Bimd en wandel mee. De wandeling is gratis en duurt ongeveer twee uur. Daarna is er gratis koffie of thee. Een vrijwillige bijdrage voor het onderhoud van de natuurtuin wordt op prijs gesteld.

28 april 2024 - 09:30
zondag 28 april 2024