Ledenwandeling: Coovels Bos

Wandel mee door het Coovels Bos!

Je zou het misschien zo snel niet verwachten, maar direct naast de drukke N270 tussen Helmond en Nuenen ligt een prachtig natuurgebied verstopt: het Coovels Bos. Ruim 100 jaar geleden deed dit broekbos nog dienst als productiebos, maar inmiddels heeft dit particulier beheerde gebied mogen verwilderen en zijn hier allerlei interessante zaken te bewonderen. Naast een ruime diversiteit aan plant- en diersoorten heeft dit mooie gebied ook een rijke cultuurhistorische geschiedenis. Loop mee langs bomkraters uit de Tweede Wereldoorlog, bekijk het Beukenhuisje van dichtbij en hoor de Schootense Loop kabbelen. Met een beetje geluk laten de spechten zich horen en krijgen we enkele bijzondere vlinders en libellen te zien!

Natasja Marcus en Daniëlle Tempelaars zijn beide natuurgids bij IVN Helmond en nemen jullie graag mee op een fijne wandeltocht door hun voormalige onderzoeksgebied, waarbij zij zoveel mogelijk zullen vertellen over de dingen die het Coovels Bos zo bijzonder maken. Ga mee en laat je verwonderen!

Let op:

Het gebied is nog steeds erg nat, en ook al is het redelijk te lopen op veel plekken, je zult zeker tot aan/over je enkels wegzakken. Waterdichte schoenen zou kunnen, maar ook hierbij is de kans dat je tot ver over de veters in de modder zult zakken. Dus laarzen zijn aan te bevelen!

Datum: zondag 7 april 2024

Tijdstip: 8.30 uur vertrek vanaf De Bimd (samen rijden)

Of om 9.00 uur vanaf het grasveldje tussen Medevoort 21a en Medevoort 19 (Helmond) langs de Schootense Loop

Ledenwandeling: de Bimd 07 april 2024 - 08:30