Wij zijn altijd op zoek naar enthousiaste vrijwilligers

Misschien vind je het leuk om vrijwilligerswerk te doen. Meld je dan aan als vrijwilliger bij IVN Nieuwkoop! Vrijwilligerswerk bij IVN Nieuwkoop is leuk en nuttig werk. En je kan zelf kiezen wat voor een soort klus je graag wilt oppakken. Om je een inzicht te geven in wat er te doen is binnen het IVN Nieuwkoop, volgt hieronder een overzicht.

Als je jezelf aangetrokken voelt tot vrijwilligerswerk, of mogelijk eerst eens wil “proeven”, dan kan dat.  We zijn allemaal zeer hartelijke en open mensen. Je kan je aanmelden bij één van de coördinatoren van de diverse werkgroepen of hier eerst wat meer informatie opvragen. Klik hier voor een overzicht van bestuur en coördinatoren

Vrijwilliger

Een vrijwilliger is iemand die zich beschikbaar stelt voor de activiteiten van een werkgroep, voor het bestuur of voor andere (ook incidentele) werkzaamheden. Activiteiten uitvoeren doet je wel vrijwillig, maar niet vrijblijvend. We rekenen er op dat je doet wat je zegt, en zegt wat je doet.

Coördinator van een werkgroep

Een coördinator verdeelt de werkzaamheden binnen een werkgroep.
Ook is de coördinator het aanspreekpunt voor het IVN bestuur en voor de vrijwilligers van die werkgroep. Hij/zij stimuleert en begeleidt de vrijwilligers.
Een jaarlijks verslag en een planning van de werkgroepactiviteiten behoort tot de taak van de coördinator.

Vrijwilliger bij een werkgroep

Het deelnemen aan een werkgroep kan plaatsvinden op basis van een bepaalde periode waarin de vrijwilliger een poosje meeloopt om te bekijken of de werkzaamheden aanspreken. Zo ja, dan zal met de coördinator een gesprek volgen over de ta(a)k(en) die de vrijwilliger op zich zal nemen.

Vrijwilligersfuncties

Mochten één of meer functies je aanspreken, aarzel dan niet om contact op te nemen met een van de coördinatoren. Hun namen en adresgegevens zie je hier of zijn verkrijgbaar via de secretaris.