Over IVN Maas en Niers

WAT IS IVN?

Het Instituut voor Natuur, Educatie en Duurzaamheid is een landelijke vereniging met plaatselijke afdelingen.

IVN Maas en Niers is zo'n afdeling met als werkgebied de gemeenten Gennep, Bergen en Mook en Middelaar.

DOELSTELLING

Het IVN wil door haar activiteiten laten zien hoe mooi de natuur is, in de verwachting dat bewustmaking zal bijdragen tot bescherming van onze natuur.

WAT WE DOEN

Het IVN organiseert excursies, wandelingen, thema-avonden en cursussen. Zij beschrijft wandel- en fietsroutes en stimuleert werkgroepen.

IVN Maas en Niers heeft de volgende werkgroepen:

wandelingen en excursies, insecten en vlinders, vogels (uilen, roofvogels en weidevogels), paddenstoelen, planten, PR en communicatie, bibliotheek, landschapsbeheer, Natuur en Milieu en voor de jeugd ‘de Groentjes’.

MANIE & NIEUWSBRIEF

De Manie (Maas en Niers) is het afdelingsblad van en voor onze leden. Hiermee willen wij hen informeren, motiveren, stimuleren en activeren. Daarnaast geven wij met regelmaat een nieuwsbrief uit.

HOE WE WERKEN

Alle activiteiten van IVN Maas en Niers, zowel van leden als van bestuur, zijn vrijwilligersactiviteiten. We zijn een club van doeners.

Download hier de Flyer IVN Maas en Niers