Klimaat en duurzaamheid

Bouwens actie ‘thuis minder plastic verbruiken’

Helden 8 maart 2024

Al een paar jaar werken we samen met IVN Helden aan een project op Bouwens over zwerfafval. Alle brugklassers krijgen dan een paar colleges hierover, verrichten samen met ons veldwerk en krijgen dan de opdracht een vlog of poster te maken die oproept tot minder afval. Dit jaar richt die opdracht zich op thuis minder plastic verbruiken, want plastic vormt de bulk van het afval.

Het veldwerk houdt in dat in de week na de Landelijke Opschoondag langs de Maas bij Kessel zwerfafval wordt opgeruimd. Daar hebben we vrijwilligers voor nodig om de brugklassers begeleiden. Het opruimen duurt telkens een uur en we verwachten de vrijwilligers wat eerder dus reken op anderhalf uur. We hebben ruwweg 150 brugklassers, dus er zijn best wat vrijwilligers nodig. Hierbij de tijden:

1. Dinsdag 26 maart 9.30u.-11.00u.
  2. Woensdag 27 maart 10.30u.-12.00u.
  3. Woensdag 27 maart 13.15u.-14.45u.
  4. Vrijdag 28 maart 12.30u.- 14.00u.

Opgave zo spoedig mogelijk via  contact@peelenmaasschoon.nl met opgave van datum en tijd.