Jongerenwerkgroep

Voor informatie mail naar: jongerenwerkgroep@ivnhelden.nl.

Op dit moment bestaat de werkgroep uit slechts 3 leden. Maar de werkgroep krijgt natuurlijk steeds hulp van alle experts binnen de vereniging en de gemeenschap Peel en Maas. De werkgroep is voornamelijk bezig met de jeugd van het Bouwens College in Panningen. Jaarlijks ondersteunen wij onder andere de beroepskrachten van IVN district Limburg bij de uitvoering van de Jongeren Advies Bureau-projecten. Wij zoeken geschikte projecten, bereiden mee voor, leggen contacten en organiseren en begeleiden het bezoek op de locatie van de projecten. Tevens benaderen we lokale experts voor de expertmeetings en doen mee aan de beoordeling van de oplevering van de adviezen en de presentaties daarvan. De leden van de werkgroep werken nauw samen met de beroepskrachten van IVN Limburg, Het Bouwens en de gemeente. Jaarlijks bereiken we met de JAB een heel trimester tussen de 50 en 100 jongeren in de leeftijd van ongeveer 16 jaar. Dit werk wordt enorm gewaardeerd door alle betrokken partijen. Afgelopen jaar organiseerden we voor het Bouwens een Maas-clean-up-afvalproject. Met dit project bereikten we 175 brugklassers. De werkgroep beheert ook een Geocache in de Heldense Bossen voor de jeugd die uiteraard ook te gebruiken is door de andere IVN leden. Heb je interesse om mee te doen? Je bent van harte welkom. Meld je bij jongerenwerkgroep@ivnhelden.nl.