Wilde Plantentuinen

De leden van de werkgroep zijn allemaal tuinliefhebbers van inheemse plantensoorten. Naast deze planten koesteren ze ook wel niet-inheemse en gekweekte planten in hun tuin.

Door het tuinieren met inheemse soorten zie je veel meer insecten en de ecologie in je tuin.
Het overschot aan planten uit je kweek, uit je tuin of van zaden wordt geruild op de voor- en najaarsruildag, die bij een van de leden gehouden wordt. Hierdoor kom je in contact met andere liefhebbers en verruimt je kennis zich.

Naast de ruildagen proberen we interessante excursies en lezingen te organiseren die met onze hobby te maken hebben. De leden komen uit de wijde omgeving van Haren, Eelde, Onnen en Groningen.

Wil je meer weten over de werkgroep Wilde Plantentuinen of gewoon meer weten over onze activiteiten dan kun je contact opnemen met

Contactpersoon: Ernst Flentge, ivngroningen.wildeplantentuinen@gmail.com, 050-5349131

Voorbeelden van activiteiten

Najaarsplantenruildag