Voor leden

Informatie speciaal voor leden van IVN Apeldoorn

De Centrale agenda

In de Centrale agenda staan alle activiteiten van de afdeling.
Wil je een activiteit houden in de IVN Locatie bij het Praktijk Centrum Bomen, zet deze dan altijd in de centrale agenda!! Dat voorkomt dat er activiteiten dubbel worden geboekt of dat PCBomen niet is geïnformeerd.

Procedure is als volgt:

Datum in de centrale agenda toevoegen of wijzigen. (mail naar secretariaat)

Andere hulpmiddelen en informatie

Wegwijzer voor leden
(met o.a. declaratieformulieren, statuten, huishoudelijk reglement, handleidingen etc)
Via OnsIVN (groep Afd: Apeldoorn)
OnsIVN intranet (HIER kun je direct inloggen)
Digitaal afdelingsarchief (HIER kun je direct inloggen)
Winmail Yourname (voor specifieke gebruikers van @ivn-apeldoorn.nl) (HIER kun je direct inloggen)
IVN Routes app (Inloggen voor beheerders)
Landelijke Ledenadministratie (Procurios) (Inloggen voor beheerders)
Leer je groen (HIER kun je direct inloggen)
IVN Beeldbank (landelijk) (HIER kun je direct inloggen)
Aankopen in de IVN webwinkel
Handige hulpjes

OnsIVN

archief IVN-Apeldoorn

De IVN Nieuwsbrief komt elke maand uit met o.a. verenigingsnieuws. Maar we willen eigenlijk actueler zijn en meer leden betrekken bij onze vereniging, de onderlinge contacten bevorderen en veel meer tot uitwisseling te komen. Dat kan via OnsIVN, het intranet binnen de landelijke vereniging.
Op OnsIVN kun je zelf nieuws plaatsen, maar ook reageren op door anderen geplaatste nieuwsberichten en er is zelfs een chat functie. Per artikel kunnen meer foto’s of filmpjes worden geplaatst. Al met al dus uitgebreidere mogelijkheden dan de Nieuwsbrief.

Naast deelname aan de afdelingsgroep kun je je ook aanmelden voor andere groepen die jij interessant vindt (zoals werkgroepen, afdeling, landelijke projecten, et cetera). Je kunt informatie delen, documenten op een centrale plaats beheren, zien waar andere IVN’ers zich mee bezig houden en modules van Leer je Groen volgen. Uiteraard kun je je ook afmelden voor een groep.

Wil je gebruik maken van OnsIVN? Vraag dan een account aan via het formulier op www.ivn.nl/onsivn of mail naar webmaster@ivn-apeldoorn.nl.
Je logt in via https://ons.ivn.nl/. (Er staat ook een login link op www.ivn-apeldoorn.nl in het menu Voor leden) Daarna zoek je bij het menu Groepen naar de groep Afd: IVN Apeldoorn.
Je kunt de login gegevens bewaren (dat scheelt elke keer de gegevens intypen) en aangeven dat je bijvoorbeeld 1x per dag/week/maand een mail wilt ontvangen met de belangrijkste informatie uit die periode. Een handleiding vind je op de homepage van OnsIVN.

Het is in het begin even wennen, maar je hebt het vast snel onder de knie.

Wegwijzer voor leden (voorheen Zoekboek)

De wegwijzer voor leden (voorheen zoekboek) is bedoeld om alle afspraken en informatie voor de (kader)leden van de afdeling beschikbaar te maken. Het is daarmee een handig naslagwerk waarop ieder lid van IVN-Apeldoorn de belangrijkste IVN-zaken kan nakijken. Dit staat vanaf december 2022 in de groep IVN Apeldoorn op OnsIVN (intranet)
Het handboek kan ook worden gebruikt bij de introductie van nieuwe leden. Indien zich een nieuw lid aanmeldt, kan deze de wegwijzer op de website bekijken en zo een goede indruk krijgen van alles wat er zich binnen IVN Apeldoorn speelt.
Je vindt er o.a.:

Digitaal afdelingsarchief

Er is een eenvoudig digitaal afdelingsarchief beschikbaar. Momenteel wordt dat gevuld met de beschikbare informatie over excursies, cursussen, publicaties en projecten en foto’s.
Je kunt informatie en foto’s zelf downloaden of uploaden als je een inlogaccount hebt. Dat kun je (als je actief lid bent in één van de werkgroepen) aanvragen via de archivaris.
Je kunt je foto’s of informatie ook mailen naar de archivaris. Dat wordt dan in het archief geplaatst of gezocht  of er al iets beschikbaar is wat je vraag beantwoordt.

Ook IVN landelijk heeft op OnsIVN/Vereniging een Wegwijzer voor IVN-afdelingen die afdelingen en individuele IVN’ers helpt met praktische informatie.

IVN Beeldbank (landelijk)

De beeldbank is een centrale online database waar we alle rechtenvrije foto’s en visuals opslaan die algemeen bruikbaar zijn binnen IVN. Met de beeldbank is alles voor iedereen makkelijk vindbaar. Beroepskrachten en vrijwilligers kunnen beelden vanuit de beeldbank downloaden. Maar alleen voor IVN middelen!
Mocht je gebruik willen maken van de beeldbank, mail dan even naar webmaster@ivn-apeldoorn.nl Meer over de beeldbank lees je in de handleiding op OnsIVN (groep IVN Beeldbank). Je kunt in deze groep ook terecht met vragen en opmerkingen over de IVN beeldbank.

Leer je groen

Leer je groen is het e-learningplatform voor iedereen die actief is bij (en lid van) IVN. In korte modules leer je over de natuur en over het werken in de natuur.
Log je voor het eerst in? Dan moet je je eerst registreren.
Veel plezier op Leer je groen!
Je kunt direct inloggen, of inloggen via OnsIVN (menu in bovenste groene balk)
(Let op: Leer je groen werkt niet op de smartphone.)

Aankopen in de IVN webwinkel

Met Code: IVN-LID-1202 (in te vullen bij het afrekenen) ontvang je als IVN lid altijd 10% korting op je aankopen.