Lid worden van IVN-Apeldoorn

Steun IVN! Doe mee en word lid van IVN-afdeling Apeldoorn. Meld je aan via het aanmeldformulier onder de groene knop rechtsboven.

Kies bij de vraag ‘Geef aan bij welke IVN-afdeling je lid wilt worden:’ Apeldoorn.

Toelichting

Leden van IVN zijn betrokken bij de vereniging en kunnen meedoen aan de organisatie van activiteiten die vanuit werkgroepen of projecten plaatsvinden. Je bent tijdens de IVN activiteiten (aanvullend) WA verzekerd. Het spreekt vanzelf dat meedoen enige tijd vergt, doch dit is erg afhankelijk van de soort werkgroep en de mate waarin je je voor een activiteit wil inzetten. Iedereen draagt naar eigen vermogen en tijd een steentje bij. Uiteraard staat het ieder vrij eerst nog wat rond te kijken alvorens een keuze te maken. Oproepen voor medewerking worden veelal verspreid via de maandelijkse e-mail nieuwsbrief.

Het is niet nodig alles af te weten van planten, dieren en/of milieubeheer. Je bent niet verplicht om de natuurgidsen opleiding (NGO) te volgen alvorens lid te kunnen worden. Enthousiasme en de wil om mee te doen is een uitstekend begin. De rest volgt gedurende het werk in de praktijk als je je voorbereidt en inleest in de materie. Het werk binnen het IVN is weliswaar vrijwillig, doch niet vrijblijvend. Ben je eenmaal verplichtingen aangegaan, dan wordt er van je verwacht dat je ze nakomt.

Leden zijn lid van de landelijke vereniging IVN en kunnen meedoen met de speciale ledenactiviteiten, ontvangen het afdelingsblad Groenvoer, de maandelijkse digitale Nieuwsbrief en, vanuit de landelijke organisatie, het magazine Mens en Natuur. Leden van onze afdeling krijgen korting op de prijzen van de eigen publiekscursussen.
Met onze collega natuurvereniging KNNV (Koninklijke Nederlandse Natuurhistorische Vereniging) in Apeldoorn is afgesproken dat IVN leden ook kunnen deelnemen aan de KNNV activiteiten. Ook de landelijke georganiseerde KNNV reizen staan open voor IVN leden.

De contributie voor leden bedraagt € 25,- per jaar.
Het lidmaatschap gaat in vanaf de opgavedatum en geldt voor 1 jaar. Opzegging van het lidmaatschap tenminste 1 maand voor de vervaldatum.
Voor meerdere leden uit een gezin kennen we naast het ‘hoofdlid’ ook ‘huisgenootleden’. Deze zijn volwaardig lid maar ontvangen niet het afdelingsblad noch het landelijk magazine. De contributie van huisgenootleden bedraagt € 12,50 per jaar.

VUL HET FORMULIER IN