2.600 bomen aangeplant voor drie Tiny Forests in Overijssel

Overijssel 23 november 2021

IVN heeft november uitgeroepen tot plantmaand. Deze week worden in Overijssel drie Tiny Forests gerealiseerd. Voor deze bossen ter grootte van een tennisbaan gingen 2.600 bomen de grond in. Gelukkig hadden we hulp van leerlingen en hoveniers.

Tiny Forest Weusthagpark – Hengelo

Datum: maandag 22 november 2021
Locatie: Weusthagpark Hengelo, van Alphenstraat 15a, 7556JT Hengelo Aantal bomen: 800

‘Een roodborstje zit aan de rand toe te kijken hoe hard we werken.’ De week startte met de aanplant van een Tiny Forest in het Weusthagpark. Twee groepen van VSO ‘t Korhoen hielpen mee, in totaal gingen er zo’n 800 boompjes de grond in. De leerlingen werden begeleid door vrijwilligers van IVN Hengelo en hoveniersbedrijf Idverde.

(tekst gaat verder onder de foto)

Leerling helpt met planten

Tiny Forest De Expeditie – Hardenberg

Datum: woensdag 24 november 2021
Locatie: OBS De Expeditie, Rembrandtstraat 35, 7771 XE Hardenberg
Aantal bomen: 800

24 leerlingen van OBS De Expeditie gaan helpen met aanplanten van een Tiny Forest op hun eigen schoolplein! De kinderen worden begeleid door hoveniersbedrijf Vechtdalgroen. Het Tiny Forest is pas het begin: in het voorjaar wordt ook de rest van het schoolplein een groene oase.

Tiny Forest Doepark de Hagen – Almelo

Datum: vrijdag 26 november 2021
Locatie: Doepark De Hagen, Hagenborgh 4, 7607 AB Almelo
Aantal bomen: 1.000

Het laatste Tiny Forest van deze week werd geplant in Almelo. Leerlingen van OBS De Windhoek planten op 26 november een Tiny Forest aan in Doepark de Hagen. De leerlingen worden begeleid door vrijwilligers van het Natuurhus en hoveniersbedrijf Idverde. Wethouder Jan Martin van Rees opent de plantdag en helpt bij de aanplant van de eerste bomen.

Tiny Forests in Overijssel

Met deze drie nieuwe Tiny Forests groeit het totale aantal in Overijssel naar veertien. Voor meer informatie over Tiny Forests in Overijssel kun je contact opnemen met Sylvia Neutel via s.neutel@ivn.nl