Onderwijsbijeenkomst Sporen in het Landschap

Op 4 juni aanstaande organiseren Het Hunebedcentrum, Stichting Kunst & Cultuur, Geopark de Hondsrug en IVN Natuureducatie voor alle basisschoolleraren een inspirerende bijeenkomst over Sporen in het Landschap.

Wanneer je in het Drentse landschap staat, vind je sporen in verschillende soorten en maten.
Drenthe werd lang geleden getekend door ijs, smeltwater en wind. Sporen die we nu terugvinden als littekens in het landschap. Dankzij een decor van groene natuur en blauwe beken is Drenthe verder ingetekend, waarna de mens als mede-architect van het landschap ook duidelijk zijn sporen heeft achter gelaten. Dit harmonieuze samenspel tussen landschap, natuur en mens, willen we jullie laten zien, voelen, proeven en ruiken. Tijdens deze bijeenkomst krijg je inspiratie en handvatten over hoe je deze thema’s kunt behandelen. Ook als je geen landschaps- of sporenexpert bent, kan je ermee aan de slag.

Voor wie: leerkrachten van basisscholen in Drenthe
Wanneer: woensdag 4 juni 2024.
Tijd: 15.00-17.30 uur
Waar: Hunebedcentrum in Borger

Wees er snel bij en meld je nú alvast via onderstaand aanmeldingsformulier voor deze inspirerende bijeenkomst, want vol = vol! Graag aanmelden per leerkracht – maximaal 2 á 3 per school.

Voor deze bijeenkomsten zijn er voor de scholen geen kosten verbonden aan deelname; 2 á 3 leerkrachten per school. Heb je nog vragen over de bijeenkomsten, stuur dan een mail naar onderwijsdrenthe@ivn.nl

04 juni 2024 - 15:00
Wanneer