Over ons

Met liefde en tomeloze energie delen wij onze kennis en fascinatie voor de natuur met verrassende excursies, cursussen, een natuurgidsen opleiding en onze educatieve tuin gelegen bij het bezoekerscentrum Veluwezoom.

IVN-afdeling Oost-Veluwezoom (Velp, Rheden, De Steeg, Ellecom, Dieren, Laag Soeren, Spankeren en Rozendaal) prijst zich gelukkig haar werkzaamheden te kunnen uitvoeren in een schitterende omgeving. Onze afdeling, die in 1963 werd opgericht, telt veel ervaren en deskundige natuurgidsen die u graag willen begeleiden bij tochten door heden en verleden van dit rijke natuurgebied.Onze afdeling, die in 1963 werd opgericht, telt veel ervaren en deskundige natuurgidsen die u graag willen begeleiden bij tochten door heden en verleden van dit rijke natuurgebied.

Behalve bossen zijn hier uiterwaarden, heidevelden, sprengen en beken, alsook prachtige landgoederen te vinden. In dit gebied leven edelherten, reeën, zwijnen, dassen, boommarters, haviken, sperwers en buizerds. Grote grazers als Schotse hooglanders en IJslandse pony’s worden ingezet bij het beheer van de diverse terreinen.