Paddenstoelencursus voor beginners

Paddenstoelen lijken uit het niets te verschijnen. Je kunt ze overal tegenkomen Het meest in de herfst. Daarom organiseert IVN Oost-Veluwezoom in oktober een korte paddenstoelencursus die bestaat uit twee lesavonden en twee excursies.

Tijdens de lesavonden wordt ingegaan op de vraag wat zijn paddenstoelen, hun vormenrijkdom, de groeiwijze, de rol van paddenstoel in de natuur, de voortplanting en hun relatie met andere planten.

Ook wordt verteld waar je op moet letten als je, met hulp van een paddenstoelenboek, de naam of familie van een paddenstoel wilt opzoeken.
De cursus wordt gegeven door Corlène van den Camp.

De bijeenkomsten zijn op de woensdagavonden 9 en 23  oktober van 19.30 tot 21.30 uur in de Klaproos, Korenbloemstraat 21 in Rheden. De excursies zijn op de zaterdagmiddag 12 en 26 oktober van 13.30 tot 15.30 uur.

De kosten voor deze cursus zijn € 25.- per persoon (leden van IVN Oost-Veluwezoom krijgen vijf euro korting).
Aanmelding graag voor 25 september 2024.

Voor meer informatie kunt u terecht bij Gerrit Lammers, telefoon 0653553312, email: natuurcursus@ivnoostveluwezoom.nl

Paddenstoelencursus voor beginners
Gebouw De Klaproos
Korenbloemstraat 21