Basiscursus bomen van de Veluwezoom

IVN Oost-Veluwezoom organiseert in het voorjaar van 2024 een bomen cursus. In drie avonden en bij twee excursies wordt kennisgemaakt met de belangrijkste boomsoorten van  de Veluwezoom. Er wordt ingegaan op de eigenschappen en kenmerken van minimaal 10 boomsoorten.

Bomen spelen een belangrijke rol voor mens, dier en plant. Ze komen terug in volksverhalen en gebruiken. Wie zijn deze mysterieuze organismen? Hoe herken je ze? Waar, waarom en hoe groeien deze, zowel in de bossen, als op de heide, langs de wegen en in de parken? Wat hebben bomen nodig, hoe worden ze bedreigd en beschermd?

De cursus is bestemd voor iedereen die bomen wil leren kennen en herkennen en meer wil weten over de groei en achtergronden van bomen.

De cursusavonden zijn op donderdagavond 18 april en 23 en 30 mei. Deze starten om 19.30 in gebouw De Klaproos in Rheden. De avonden eindigen rond 21.45.

Op de zaterdagen 20 april en 25 mei zijn er excursies in respectievelijk Beekhuizen (Velp) en Dieren. Deze starten om 10.00 uur en duren circa 2 uur.

Inschrijven Basiscursus Bomen van de Veluwezoom

De voorjaarscursus Bomen van IVN Oost Veluwezoom is helaas al helemaal vol. We willen de cursus na de zomer herhalen. Als u zich nu aanmeldt via het onderstaande formulier ontvangt u als eerste bericht over de nieuwe cursus en kunt u zich definitief aanmelden voor de cursus in het najaar.

ik ben lid van IVN Oos-Veluwezoom(Vereist)

Vanaf 18 april 2024 - 19:30
Gebouw De Klaproos
Korenbloemstraat 21