Partners en links

Op deze pagina vindt u verschillende interessante weblinks:

IVN activiteiten
IVN activiteiten van andere afdelingen.

KNNV Afdeling Utrecht
KNNV Utrecht organiseert excursies, inventarisaties, lezingen en andere activiteiten in en over de natuur in en rond de stad Utrecht. De afdeling omvat behalve de stad Utrecht tevens Vleuten-De Meern, IJsselstein, Nieuwegein, Maarssen, De Bilt, Bilthoven, Houten en Vianen.

www.natuurnieuwegein.nl een webflora waarin honderden planten, zwammen en beestjes in Nieuwegein zijn te vinden. De site groeit nog steeds: elk jaar komen er weer wat nieuwe planten en zwammetjes bij en voorlopig nog vooral beestjes.

www.milieuwerkgroephouten.nl. Wanneer u meer wilt weten over het Houtense milieu of een activiteit van een werkgroep kijkt u op de site. MWH bestaat uit verschillende werkgroepen.

www.vogelwachtutrecht.nl een vereniging van circa 900 natuurliefhebbers die in 1958 werd opgericht met het doel om meer kennis te verwerven over vogels en hun broedgebieden in de provincie Utrecht, om die kennis uit te dragen en daarmee praktische vogelbescherming te bevorderen.

www.natuurkwartier.nl Het Natuurkwartier Nieuwegein is een uniek groen gebied midden tussen de stadse stenen. Een onderdompeling in natuur en cultuur. Een ontmoeting met planten en dieren én met hoe mensen hier vroeger leefden. Het Natuurkwartier is een ontdekkingstocht naar wat heel dichtbij is. Hier ervaar je hoe bijzonder je eigen leefomgeving is!

werkgroep behoud lopikerwaard   De stichting Werkgroep Behoud Lopikerwaard, kortweg WBL, is al 40 jaar actief in de Lopikerwaard, een gebied in het zuidwesten van Utrecht, gelegen in het Groene Hart van Nederland.

www.denederlandsebijen.nl Een ruime selectie van de wilde bijen van Nieuwegein. Samen met het hoofdstuk bijenbeheer een goed argument voor de beheerders om beter op de wilde bijen te passen.

www.vlinderstichting.nl Op het terrein van het Natuurkwartier is een vlinderidylle ingericht. Informatie over vlinders en wat je zelf kunt doen om je omgeving vlindervriendelijk te maken, kun je hier vinden.

www.floravannederland.nl Website voor het online determineren van wilde planten. Uitleg van kenmerken waar je op kunt letten, per familie of soort, ondersteund door duidelijke foto’s en filmpjes.

https://www.vogelbescherming.nl/ontdek-vogels/kennis-over-vogels/vogelgids Digitale vogelgids op de website van Vogelbescherming, met mogelijkheid om geluiden te beluisteren.