Paddenstoelen

paddenstoelenwandeling naar het laarzenpad

Meerssen 5 mei 2021

Paddenstoelwandeling naar het laarzenpad.

Deze wandeling moet je maken eind oktober/november. Liefst als het een aantal dagen geregend heeft. Daar houden paddenstoelen van.

Start bij Uitspanning de Nachtegaal

Ga vanaf de Nachtegaal door het poortje aan je rechterhand.  Ga meteen linksaf. Loop door tot je rechts een weg het bos in ziet lopen.

Ga daar het bos in. Waar aan je linkerhand een blauw en groen paaltje staan, ga je naar links. Na 50 meter neem je de weg aan je rechterhand die omhoog gaat. Blijf deze weg volgen tot je op de hoogvlakte uitkomt.

Boven gekomen, zie je een bord met uitleg over de Curfsgroeve. Ga door het hek aan je linkerhand en loop langs de Curfsgroeve. Geniet onderweg van het uitzicht. Loop door tot je een bruggetje ziet aan je linkerhand, met een bord erbij: laarzenpad.

Ga het bruggetje over en volg het pad helemaal. Kijk goed in het rond, want hier staan de meeste paddenstoelen.

Aan het einde van het laarzenpad kom je weer op het pad langs de Curfsgroeve. Ga hier naar rechts en blijf het pad volgen tot je weer bij het hek komt aan het begin van de Curfsgroeve.

Je kunt nu dezelfde weg terug nemen; ga dan rechts omlaag achter het hek. De wandeling is dan ongeveer 2,5 km lang.

Wil je nog wat langer wandelen, ga dan achter het hek een klein stukje naar links en ga dan rechtsaf op het brede pad (Heideweg).

Ga de tweede of derde weg naar rechts en volg deze weg tot je helemaal beneden op de Dellenweg komt. 100 Meter naar rechts kom je weer uit bij de Nachtegaal. Je hebt dan zo’n 4 km gewandeld.

De wandeling omhoog naar het laarzenpad zal niet zo moeilijk zijn, maar de steile afdaling terug naar de Dellenweg kan erg glad zijn als het geregend heeft. Zorg dus voor stevige schoenen, neem als je die hebt een wandelstok mee.  Vind je het te akelig, en kunnen de kinderen nog een paar km extra lopen, dan kun je altijd de Heideweg helemaal aflopen, dan door het hek, en nog verdere rechtdoor; dan kom je uiteindelijk terecht bij de Oliemolenweg. Je gaat dan scherp rechts omlaag en weer rechts over de Dellenweg terug naar de Nachtegaal. Dat is zo’n 2 km extra. De wandeling in totaal wordt dan zo’n 6 km.