Ringen jonge steenuiltjes

Eens meemaken hoe jonge steenuiltjes geringd worden?

Ga dan mee met Jan de Veen van de vogelwerkgroep van IVN Meerssen op zaterdagmiddag 10 juni a.s.!

De ringperiode van de torenvalk, kerk- en steenuil is in volle gang.

Twee weken geleden zijn voorcontroles in de steenuilenkasten gedaan. Alle waarnemingen in de kasten, zoals het aantal eieren, kleine of grote jongen, een voorraad muizen, etc. worden genoteerd. De kasten met ringbare jongen zijn als eerste aan de beurt. Afgelopen weken zijn al een aantal steenuiltjes geringd.

Komende zaterdagmiddag 10 juni om 13.00 uur gaan enkele leden van de Vogelwerkgroep van IVN Meerssen (voorheen IVN Ulestraten) nog meer jonge steenuiltjes ringen.

Wil je dit spektakel eens meemaken, dan kan dat!

Kinderen zijn ook van HARTE WELKOM.

Verzamelplaats bij Jan de Veen, St. Remigiusstraat 49 Schimmert.

Aanmelden per mail bij:  jdeveen1958@gmail.com, uiterlijk 1 dag voor het ringen.

Voor het ringen van de torenvalken en de kerkuilen zullen nieuwe aankondigingen volgen.

ringen jonge steenuil

• Kosten: Gratis