Lezing Limburgs Landschap_beheer droge heide GAAT NIET DOOR!!!!!

HELAAS KAN DEZE LEZING NIET DOORGAAN!!!

Harry Bussink werkt ruim twintig jaar bij het Limburgs Landschap en geeft een presentatie over wat het Limburgs Landschap zoal doet en zal vervolgens dieper ingaan op afwegingen die bij het beheer van droge heide gemaakt worden. Beheerders van het Limburgs Landschap komen diverse uitdagingen tegen bij het zo optimaal mogelijk beheren van een biotoop. Er dient rekening gehouden te worden met diverse facetten als cultuurhistorie, huidig voorkomen van planten en dieren, de mensen die er gebruik van maken en invloeden van buitenaf. Invloeden waar de terreinbeheerder soms geen invloed op heeft maar die hij/zij wel moet oplossen. Denk hierbij aan depositie, verzuring, vermesting en uitloging. Het huidig beheer van het Limburgs Landschap is erop gericht om herstel en afwisseling te vergroten door kleinschalige maatregelen, ook wordt buiten de eigen terreinen gekeken.

Harry is een enthousiaste verteller over diverse aspecten van zijn werk dat plaatsvindt in onze ‘achtertuin’.

De lezing start om 20.00 uur en vanaf 19.30 uur staat de koffie klaar, als gewoonlijk in ons clubhuis op de Kampweg 10 in Gennep.
Aanmelden is niet verplicht maar wordt wel op prijs gesteld i.v.m. voorbereidingen.

Schrijf je snel in met onderstaand formulier.

Aanmelding lezing Limburgs Landschap_beheer droge heide

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
18 april 2024 - 20:00
donderdag 18 april 2024 20:00
Clubhuis IVN Maas en Niers
Kampweg 10
Gennep
Bekijk op Google Maps
  • Kosten: IVN-leden € 3, niet-leden € 5.
  • Aanmelden verplicht: Nee