groep_bij_graafmachine 1 Overig

De natuur heeft een feestje

Laarbeek 17 januari 2023

Bij IVN Laarbeek geeft de natuur een feestje.

Dankzij de samenwerking tussen het Onze Lieve Vrouwegilde Aarle-Rixtel en IVN Laarbeek is er een nieuw perceel natuur ontstaan. Op de gronden van gilde de Blauwe Schut zijn onder het beheer van IVN Laarbeek een aantal natuurelementen aangelegd: een houtwal, een houtsingel, 261 bomen en struiken, 13 knotbomen, 2 percelen botanische hooilandrand, een poel en een klein historisch water. De beek de Koude Maas is voorzien van natuurlijke oeverranden en er is een eilandje in aangelegd.

De nieuwe elementen complementeren de reeds aangelegde natuurelementen.

Subsidie en begeleiding van de provincie Noord-Brabant, Brabants Landschap en waterschap Aa en Maas hebben dit mogelijk gemaakt. Maar ook de inzet van vrijwilligers was onmisbaar.

Dit alles  is aanleiding voor een feestje,  een openingsceremonie, waarvoor het Onze Lieve Vrouwegilde en IVN Laarbeek u graag uitnodigen op zaterdag 15 oktober om 14.00 uur bij  verenigingsgebouw De Bimd aan de Beekseweg 3 in Aarle-Rixtel.

• 14.00 uur opening met korte toespraakjes en openingshandeling
  • 14.20 uur vendelgroet door leden van het gilde