Werkgroep Audiovisueel

IVN Hoensbroek Audiovisueel1

De werkgroep Audiovisueel verzamelt en archiveert materiaal verzameld door de leden en maakt boeiende, informatieve en op maat gesneden lezingen en diavoorstellingen rond natuur en landschapsthema’s in onze directe omgeving, in Zuid Limburg en Nederland.

Voor wie?

Deze lezingen en diavoorstellingen zijn uitstekend geschikt voor een aangename en/of informatieve avond (ochtend of middag is ook mogelijk na overleg) voor uw club, (personeels) vereniging of school.

Maatwerk

Leun achterover en laat u boeien door de vele (misschien onbekende) aspecten van de natuur, de natuurhistorie en landschappen om u heen. Wilt u deze natuur zelf ontdekken dan zijn duo- arrangementen mogelijk, waarin een lezing/diavoorstelling  een natuurwandeling inleidt. Maatwerk is ook mogelijk.

U kunt kiezen uit de volgende lezingen en/of excursies:

Zuid-Limburg: een land vol dalen

De historie van de wijnbouw in Zuid-Limburg

De Geleenbeek

Bruinkool- en zilverzandwinning in de mijnstreek

Het ontstaan van het Zuid-Limburgse landschap: oude en jonge getuigen

De Koumenvijvers

Energie in en uit de natuur