Wie wordt onze nieuwe vrijwilliger van de IVN natuurtuin

Haaksbergen 13 september 2021

Talloze Haaksbergenaren fietsen of wandelen dagelijks door het Dievelaarslaantje en passeren de prachtige Natuurtuin van het IVN die verscholen ligt achter het groen rondom de bergingsvijver.
Deze tuin wordt in haar voortbestaan bedreigd!!

Door de toenemende vergrijzing van het IVN ledenbestand is het bijna niet meer mogelijk om de Natuurtuin de nodige aandacht en verzorging te geven. Daarom zoekt de IVN naar enthousiaste mensen om te helpen in de tuin.

De Natuurtuin bestaat uit een aantal ”kleine landschappen” zoals een heidelandschap, insektenlandschap, akkers, kruidentuin, bostuin en fruit gedeelte.

Vooral voor de kruidentuin en voor de akkers worden vrijwilligers gevraagd. De kruidentuin en de akkers zijn toe aan een kleine opknapbeurt. Het is niet te groot en veelomvattend. Werkmateriaal is voorhanden.

Het vrijwilligerswerk vind alleen plaats in de maanden maart tot oktober en zou flexibel ingevuld kunnen worden. Ook mensen met interesse in kruidentuin willen we uitnodigen.
De IVN heeft immers een grote kruidentuin.

We zijn ook blij met mensen die een paar middagen willen helpen in het voorjaar om de tuin klaar te maken voor de lente en aan het einde van het seizoen, om de tuin winterklaar te maken.

Nieuwsgierig geworden? Mail ons secretariaat.ivnhaaksbergen@gmail.com