Werkgroep Planten

Werkgroep
De werkgroep planten houdt zich bezig met planteninventarisaties en met het inventariseren van planten in verschillende gebieden in De Ronde Venen en Uithoorn.

De werkgroep bestaat uit 2 leden, die een of meerdere keren meedoen aan de inventarisaties. Een aantal leden van de werkgroep inventariseert o.a. voor FLORON, de stichting Floristisch Onderzoek Nederland en voor de Stichting De Bovenlanden . Vind hier ook de resultaten.

Elk jaar eind april zorgt een planning-avond ervoor dat de gebieden onder de leden worden verdeeld. Mei en juni is de meest geschikte tijd om te inventariseren. De meeste planten bloeien en de avonden zijn lang.

Openbare activiteiten
Naast de interne activiteiten voor de werkgroepleden, zijn er ook openbare activiteiten. Inventarisaties zoals mijn berm bloeit en de eindejaarsplantenjacht zijn al jaren populair.

Mail de plantenwerkgroep