Tuin Bram de Groote

Tuin Bram de Groote is gelegen in aan de Boterdijk in Uithoorn en is sinds 1994 opgenomen in Natuurgebied Uithoorn en in beheer bij Stichting Landschap Noord-Holland
Plantenwerkgroep
Bram de Groote
De tuin is genoemd naar de laatste bewoner, Bram de Groote. Hij heeft
de tuin aangelegd als een Engelse landschapstuin.

Geleidelijk wordt de tuin, met behoud van de bijzondere bomen, omgevormd naar een heemachtige tuin met gebiedseigen plantensoorten.

Onderhoud
Het groot onderhoud bestaat uit o.a. het kappen van bomen en het schoonmaken van sloten. Dit wordt uitgevoerd door Landschap Noord-Holland. Sinds april 2000 is het onderhoud van de heemtuin in handen van een werkgroep vrijwilligers die elke woensdagochtend zich hiermee bezighoudt. Maar ook is de groep actief tijdens de open dag om de bezoeker rond te leiden en informatie te geven.

Link met IVN
Door de inzet van de vrijwilligers is onderhoud en openstelling van de tuin mogelijk. Ook IVN’ers maken deel uit van deze werkgroep. Vanwege de betrokkenheid van vrijwilligers van IVN De Ronde Venen & Uithoorn staat de Open dag ook vermeld bij de activiteiten en in het activiteitenboekje.

Open dagen in 2022
De eerste zondag van de maand april t/m september kun je de tuin van 13:00 – 16:00 uur bezoeken. Tijdens de open dag maak je kennis met de vele facetten van de tuin. Gratis toegang en aanmelden is niet nodig.

Plantenwerkgroep
Bekijk de siertuin met een bloemenweide en borders en bewonder een boomgaard met half-hoogstam fruitbomen. Stap door het stukje moerasbos, verken de paddenpoel met kruidentuin en de bessenhoek. Merk de bijenstal op met een tiental bijenkasten. En droom weg bij de weide die van april tot en met september begraast wordt door kalveren of schapen.

Communicatie
Volg de Open dagen via de activiteiten
Check het onderstaande data- en algemene overzicht. Kijk voor de allerlaatste tuinontwikkelingen en een kijkje achter de schermen op de Facebookpagina van de tuin. Houd de lokale media in de gaten of benader bij vragen onderstaand contactpersoon.

Contactpersoon
Marian Verweij

Impressie
Krijg een indruk van de heemtuin met Tuin Bram de Groote in beeld