Het knotten van 7 wilgen Ruitersweg West in Heesch Landschap

Midwinter de natuur in met IVN Bernheze

Bernheze 19 december 2022

Ook deze winter werkt de VENEL-groep van IVN Bernheze elke zaterdag in de natuur. We knotten wilgen, planten bosjes, dunnen uit en onderhouden houtwallen en wandelroutes.

Tussen Kerstmis en Nieuwjaar organiseren we een extra dag met werkzaamheden in de natuur, ook voor alle leden die een keer kennis wil maken met deze activiteit. Een prima mogelijkheid om aan de kerstkilo’s te werken, en lekker in de natuur bezig te zijn.

Op woensdag 28 december tussen 9.00 en 12.30 uur ben je welkom bij manege de Bussel, Busselsesteeg tussen Heeswijk en Loosbroek om mee te werken aan het knotten van een imposante rij wilgen. Voor elk wat wils, we kunnen mensen gebruiken die zagen en takken knippen, mensen die hout uitsorteren, sjouwers en opruimers. Voor gereedschap, koffie,  etc. wordt gezorgd.

Wij zorgen er uiteraard voor dat je veilig kunt werken, onder begeleiding van onze eigen ervaren mensen. Als je zelf over een helm of veiligheidsbril beschikt kun je die meenemen. Zorg ook voor stevige schoenen of laarzen. Je mag ook eigen gereedschap meenemen, maar voorzie dit van een merkteken zodat ieder zijn eigen spullen kan beheren. Wij werken uitsluitend met handgereedschap.

Breng gerust kinderen, kleinkinderen, ouders, vrienden en/ of familieleden mee, en maak kennis met onze natuuronderhoudswerkzaamheden. Maak er een gezellige familiedag van.

Via ons emailadres werkgroepvenel@ivn-bernheze.nl  kun je je aanmelden. Kinderen zijn welkom vanaf acht jaar en hun ouders/ begeleiders zijn verantwoordelijk.

De definitieve doorgang van deze dag hangt wel een beetje van het weer af, bij erg slecht weer gaat het niet door. Daar krijg je dan bericht over.

Graag tot dan,

Werkgroep VENEL IVN Bernheze