Abdijtuin

Een tuin met een missie

Alsof er een vliegende schotel achter de eeuwenoude Abdij van Berne is geland, zo ligt de kruidentuin erbij. De bedden waarin de kruiden staan, hebben de vorm van taartpunten.

In het hart van de tuin staat een Japanse notenboom.

Dit is een tuin met een missie: op aanvraag geven vrijwilligers rondleidingen over de medicinale werking van de kruiden die in deze hof staan.

In 2021 is een groepje vrijwilligers uit Heeswijk-Dinther op initiatief van José van der Heijden gestart met de aanleg van de tuin. José is in 2020 gestart met de opleiding Herborist bij De Sprenk in Bakel. Door de opleiding en haar enthousiasme wil ze de kennis en werking van kruiden overdragen aan iedereen die daarin geïnteresseerd is. Nu, één jaar later, staat het kruidenhof er prachtig bij.

Ben je geïnteresseerd in een rondleiding, stuur dan een e-mailbericht naar kruidenhofberne@abdijvanberne.nl.

Tekst: Heleen van den Boogaard | Foto’s: Marjon van Herpen

Kruidenhof Berne