Over Tuiny Forest

Voeg kleur, geur en leven toe aan jouw tuin met Tuiny Forest, een inheems bos op tuinformaat. IVN heeft in samenwerking met Sprinklr een pakket samengesteld vol biologisch gekweekte planten. Binnen een halve dag leg je daarmee een inheems microbos van 6m2 vol bomen, struiken en kruiden in je tuin aan. Goed voor bijen, vlinders, vogels én voor jou!

Bestel in de webwinkel

IVN Tuiny Forest tekeningHet Tuiny Forest bestaat uit een speciale mix van inheemse bomen (5x), heesters (6x) en kruiden (14x). We hebben alleen bomen in het pakket gestopt die goed tegen snoeien en toppen kunnen. Op deze manier kan je jouw Tuiny Forest zo hoog laten groeien als jij zelf wilt. Daarnaast hebben we een stap-voor-stap plantinstructie voor je gemaakt om de bodem plantklaar te maken. Je tuin natuurvriendelijk maken was nog nooit zo makkelijk!

Wat zijn inheemse planten en waarom zijn ze belangrijk?

Inheemse planten hebben zich na de laatste ijstijd spontaan in Nederland gevestigd en hebben zich helemaal aangepast aan de omstandigheden in ons land. Ze zijn beter bestand tegen ziektes en trekken meer bijen, vlinders, vogels en insecten aan dan exotische planten. Hoe meer inheemse soorten we planten, hoe beter dat is voor de biodiversiteit!

Start voorverkoop Tuiny Forest

Tijdens de Nationale Tuinweek lanceren we Tuiny Forest. Vanaf vrijdag 7 juni start de voorverkoop en kan je jouw Tuiny Forest voor € 169,95 bestellen via de website van Sprinklr, onze samenwerkingspartner.

Let wel: je krijgt je pakket niet direct, maar pas eind november of begin december thuisgestuurd. Een uitstekend moment om planten in de grond te zetten! De planten zijn dan namelijk in slaap, en kunnen in het voorjaar meteen op hun nieuwe plek bij jou wortelen en gaan uitlopen. Tegen die tijd krijg je een bericht en levert een koerier het complete Tuiny Forest-pakket thuis bij je af. In de tussentijd houden we je op de hoogte met updates van de kweker en tips.

Limited edition: 400 pakketten

Tuiny Forest is een nieuw concept. In dit eerste jaar hebben we daarom een beperkt aantal van 400 Tuiny Forest-pakketten beschikbaar, op=op!

Waarom doen we dit?

Als je alle tuinen in Nederland bij elkaar optelt, heb je het grootste natuurpark van Nederland, groter dan de Veluwe. Stel je voor dat we al die tuinen wat groener kunnen maken. Met een kant-en-klaar pakket vol biologisch gekweekte, inheemse planten. Met Tuiny Forest laten we de tuinen in Nederland weer bruisen van het leven. Doe mee!

Partners

Sprinklr

Sprinklr LogoSoms heb je op een eerste date meteen die klik. Zo was het ook tussen IVN en Sprinklr. De groene plantenwinkel uit Amsterdam wil net als IVN meer biodiversiteit in Nederland. En meer groen om mensen heen. Het idee van een microbos bij mensen thuis zagen ze bij Sprinklr dus wel zitten. Sprinklr verkoopt duurzame en biologisch gekweekte planten, zowel voor in de huiskamer als voor buiten.

ASN Bank

asn logoIVN Natuureducatie en ASN Bank gaan samenwerken in een meerjarig partnership. Via het thema 'Natuur in de Buurt' werkt ASN Bank mee aan onder andere de doorontwikkeling van Tiny Forests, tegels in groen veranderen en natuurinclusief bouwen. Met bewoners en gemeenten zorgen we voor een groene, gezonde en sociale buurt. Samen laten we méér mensen méér natuur in hun hart sluiten.