Buurt vergroenen

Samen voor een duurzame, groene en gezonde stad: IVN partner Haags Klimaatakkoord

Zuid-Holland 26 april 2024

Op woensdag 10 april werd het Haags Klimaatakkoord gelanceerd. Het klimaatakkoord is een samenwerking tussen de gemeente Den Haag en meer dan 100 bedrijven, organisaties en bewonersgroepen. Ook IVN Zuid-Holland is partner in het klimaatakkoord.

Met het Haags Klimaatakkoord spannen de partners zich in om samen te werken aan een gezonde, groene stad. IVN is een van de partners in de klimaatdeal Radicale Vergroening van I’m Binck. Het doel van de deal is om de kwaliteit van de leefomgeving voor mens, dier en plant in de Binckhorst te vergroten. IVN werkt onder andere samen met de IVN Stadsvergroeners aan het fysiek vergroenen van het gebied, aan het verbinden van groene initiatieven en het vergroten van het draagvlak voor een groene gezonde leefomgeving. Andere partners in de deal zijn MeerBomenNu, TU Delft, VPDelta en Duurzaam Den Haag.

Foto: Sander Foederer