lopen door het gras

Cursus Natuurouders Delft

Zuid-Holland 6 september 2022

Natuurouders ondersteunen leerkrachten met onvergetelijke lessen over en met natuur.

Hou jij ook van de natuur? En vind je het ook belangrijk dat natuur meer een onderdeel wordt van de lessen op school? Wil je de leerkracht van jouw (klein)kinderen ondersteunen om de natuur dichterbij te brengen of wil je als vrijwilliger wat bijdragen aan natuurlessen op school? Schrijf je dan in voor de Natuuroudercursus!

Natuurouders zijn onmisbaar! Ze ondersteunen leerkrachten tijdens de schooldag bij natuurbelevingsactiviteiten. Met ondersteuning van een Natuurouder kan een leerkracht eenvoudiger met de klas naar buiten. Als natuurouder vind je het leuk en zinvol om samen met kinderen op onderzoek te gaan in de natuur en ze hier iets over te leren. Je helpt leerkrachten bij de organisatie en uitvoering van praktische natuur- en milieulessen. De leerkracht is altijd als eindverantwoordelijke aanwezig.

De cursus start op 8 oktober.

Je…

• Leert over de omgang met kinderen en hoe kinderen leren.
  • Krijgt inzicht in het beschikbare lesmateriaal
  • Doet ervaring op met werkvormen en veldwerk
  • Doet basiskennis van natuur en milieu op of breidt je kennis uit

Praktische informatie

• Voor wie? Groot(ouders) en andere vrijwilligers die graag leerkrachten willen ondersteunen bij natuurlessen op een school.
  • Datum en tijd:
    • Update: De natuuroudercursus in Delft gaat niet door in oktober 2022. De cursus wordt verplaatst naar voorjaar 2023.
  • Locatie: De Papaver en omgeving, Delft

• Kosten: €35,- voor leden van IVN, €45 voor niet leden