Natuurles: het weer
Het weer, daar hebben we elke dag mee te maken. Maar hoe komt het dat het weer steeds verandert en waar komt die regen toch vandaan?
Onderwerp: weer, klimaat, regen
Groep: 5,6,7,8
Sluit aan bij kerndoel: 42, 43
Sluit aan bij thema: klimaat, herfst, onderzoek, water
Sluit aan bij verhaallijn: Strand & duin(bos), Stadsnatuur, Weide, veen & moeras,
Vak: natuur en techniek, rekenen
Tijdsduur: 3 lessen van 30 min
Totale tijdsduur: 90 minuten
| Introductie 30 minuten |
Je checkt de voorkennis van de leerlingen met een aantal stellingen. Daarna kijken de leerlingen het kennisfilmpje. |
| Opdracht 1 30 minuten + elke dag enkele minuten |
De leerlingen kijken een opdrachtfilmpje en maken een eigen regenmeter om het weer te volgen. Zij volgen een week lang het weer op het plein in een weerlogboek. |
| Opdracht 2 30 minuten |
De leerlingen doen een experiment waarin zij wolkvorming nabootsen in een jampotje. |
| Voorbereiding |
|