Kom ook in actie voor de Zuid-Hollandse natuur! Er is van alles te doen, zoals vergroening van straten, buurten en schoolpleinen, excursies of cursussen geven over planten en dieren of rivierafvalonderzoeker worden. Wil jij meedoen? In Zuid-Holland zijn dertien IVN-afdelingen waarbij jij je kunt aansluiten, maar je kan natuurlijk ook zelf aan de slag!

aan de slag

Bij een IVN-afdeling

In Zuid-Holland heeft IVN Natuureducatie dertien afdelingen. De actieve leden organiseren onder andere excursies en cursussen in de natuur, en daar kun jij bij helpen!

Aan de slag in je eigen buurt

Wil je ook meer natuur rond je eigen huis? Steeds meer mensen steken de handen uit de mouwen om hun buurt te vergroenen. Je straat wordt er niet alleen mooier door, maar meestal ook een stuk gezelliger!

Trainingen en workshops

In Zuid-Holland worden regelmatig trainingen en workshops voor vrijwilligers georganiseerd. Bekijk het actuele aanbod hier.