Organiseer een klus tijdens de Natuurwerkdag

Groningen 4 oktober 2023

Landschapsbeheer Groningen organiseert ook dit jaar weer de Natuurwerkdag voor de provincie Groningen. Deze vindt plaats op vrijdag 3 en zaterdag 4 november. De Natuurwerkdag is het grootste vrijwilligersevenement in het groen! Op meer dan 500 locaties in heel Nederland zetten trotse vrijwilligers samen de schouders eronder voor een groene en gezonde leefomgeving. Vorig jaar deden in Groningen ruim 1000 vrijwilligers mee op 35 locaties door de hele provincie.

Organiseer een klus

Via www.natuurwerkdag.nl kun je groene klussen aanmelden. Heb jij vanuit jouw organisatie een groene klus (wilgen knotten, bomen en bollen planten, poelen schoonmaken, snoeien, insectenhotels bouwen etc. ) waarbij je een groep vrijwilligers kunt gebruiken? Meld jouw klus dan nu aan op de website.

Meedoen met de Natuurwerkdag heeft de volgende voordelen:

• Jouw klus draagt bij aan de biodiversiteit in jouw provincie.
  • Je maakt deel uit van een landelijke actiedag, met bijbehorende aandacht in de media.
  • Je kunt extra handjes krijgen voor het werk dat gedaan moet worden.
  • Meer (nieuwe) vrijwilligers leren jouw locatie/organisatie kennen.
  • Samen aan de slag is gezellig en gezond.
  • Je kunt ondersteuning krijgen van Landschapsbeheer Groningen, bijvoorbeeld op het gebied van communicatie, gereedschap en veiligheidsinstructies.
  • Je krijgt een tegemoetkoming in de onkosten voor de lunch.

Kijk voor meer informatie op www.natuurwerkdag.nl.