HR Adviseur

Ben je afgestudeerd in de richting HRM/Personeel en arbeid en opzoek naar een tweede stap in je carrière? Wij zijn opzoek naar een zelfstandige, ondernemende en daadkrachtige HR-adviseur die zichzelf verder wil ontwikkelen en al wat ervaring meeneemt. 

Voor ons kantoor in Amsterdam zoeken wij een
HR-adviseur 
voor 24-32 uur per week 

De uitdaging 

IVN Natuureducatie is een groeiende organisatie die volop in beweging is waardoor het op de afdeling HR nooit saai is. Door de groei is er behoefte aan goede begeleiding rond alle HR-vraagstukken. Wij willen de HR-afdeling verder professionaliseren. Hierdoor zijn er naast de dagelijkse uitdagingen (verzuim begeleiding, administratie, W&S, beleidsadvies) ook onderwerpen toe aan een nieuw jasje, denk hierbij aan het onboarding traject van nieuwe medewerker, functiehuis analyse, etc. 

Wij zoeken wij iemand die bekend is met alle aspecten van het HR-vak, ervaring heeft met HR-administratie, verzuimbegeleiding en werving en selectie en toe is aan de volgende stap. Jij wilt het vak van voor tot achter begrijpen en beheersen. Als HR-adviseur kom je in een team bestaande uit drie medewerkers: HR-manager, HR-adviseur en medewerker personeel- en salarisadministratie. Daarnaast hebben we vaak de beschikking over een stagiair. Je draait volledig mee en bent samen met de andere adviseur de spin in het web wat betreft de dagelijkse gang van zaken. Je geeft advies, schrijft beleid, maar speelt ook nog een rol in de uitvoering en afhandeling van de dagelijkse administratie. 

Als HR-adviseur….

  • ben je een sparringpartner voor het HR-team met betrekking tot de lopende HR-zaken, en als spin in het web heb je een signaalfunctie.
  • geef je advies over en biedt oplossing bij het inzetten van HR-instrumenten en de uitvoering van HR-beleid bij o.a. in- door- en uitstroom vraagstukken, verlof, ontwikkeling en verzuim, functioneren van medewerkers en toepassing van het arbeidsrecht.
  • ben je verantwoordelijk voor de eerstelijns werving en selectie voor heel IVN van start tot aan de eerste selectieronde.
  • coördineer je het verzuimbeleid van a tot z. 
  • voer je HR-gerelateerde administratieve taken uit zoals het opstellen van diverse overeenkomsten en de verwerking van gegevens in AFAS.
  • ben je verantwoordelijk voor de informatieverstrekking via intranet.
  • houd je het team en de organisatie op de hoogte op het gebied van wet- en regelgeving en herschrijf je beleid waar nodig.
  • Dit alles doe je in nauwe samenwerking met de rest van het team en maken we de juiste verdeling op basis van interesse en talent.  

Het profiel 

  • Je hebt een praktische en resultaatgerichte instelling en neemt tegelijkertijd de tijd om vooruit te denken. 
  • Je bent gewend leidinggevenden te adviseren over zaken als instroom, doorgroei en uitstroom. 
  • Je bent een constructieve, stevige gesprekspartner die durft te staan voor zijn / haar eigen zienswijze.  
  • Je hebt aantoonbare ervaring in het coördineren van het ziekteverzuimbeleid.
  • Je bent analytisch sterk en toont tegelijkertijd een goed ontwikkeld gevoel voor mensen en inzicht in verhoudingen.  
  • Je hebt aantoonbare ervaring op het gebied van werving en selectie en kent de trends en ontwikkelingen. 
  • Je hebt een relevante HBO opleiding en minimaal 3 jaar relevante werkervaring op adviseursniveau bij voorkeur in een projectgedreven en kennisintensieve organisatie. 
  • Je hebt brede HR-ervaring van personeelsadministratie tot advies.  

Naast bovenstaande taken vragen we een actieve rol bij het meedenken over het verder professionaliseren van de afdeling en processen binnen de afdeling en organisatie.  

Werken bij ons 

Bij IVN kom je in een dynamische organisatie waar je samen met bevlogen, ambitieuze collega’s en vrijwilligers bouwt aan onze missie. Samenwerking, ontwikkeling en groei staan daarbij centraal: in teamverband en op persoonlijk niveau. Wij stimuleren je om jezelf te ontwikkelen, en jij pakt de mogelijkheid te groeien in je werk en in je persoonlijke vaardigheden. 

Samengevat  

Wij bieden een uitdagende functie in een organisatie die volop in beweging is. Wij bieden een goed primair- en secundair arbeidsvoorwaardenpakket volgens de CAO Sociaal Werk. De functie is ingedeeld in schaal 8 max trede 13. Er is een vakantietoeslag van 8% en een eindejaarsuitkering van 8,3%. Daarnaast is er een ontwikkelbudget dat je kunt inzetten voor jouw ontwikkeling. Het betreft in eerste instantie een aanstelling van 1 jaar met mogelijkheid op verlenging. De functie heeft de omvang van 24-32 uur (in overleg) en wordt uitgeoefend vanuit het kantoor in hartje Amsterdam. 

Interesse?

Vul het sollicitatieformulier in en upload je motivatie en cv in PDF ter attentie van Robin Kuiper, HR Manager. Je reactie ontvangen we graag uiterlijk 17 april 2022. Der eerste gespreksronde is op vrijdag 22 april 2022. Voor vragen kan je contact opnemen met de afdeling P&O, 020-6228115.

*Privacy 

Voor de afhandeling van jouw sollicitatie verwerken wij de volgende gegevens: je cv en je motivatie. De door jou aan IVN verstrekte cv en motivatie wordt door IVN bewaard gedurende een periode van vier weken na het einde van de sollicitatieprocedure. Heb je de baan gekregen en kom je in dienst bij IVN, dan worden jouw gegevens onderdeel van je personeelsdossier.