IVN zet jubilarissen in het zonnetje

Woerden 29 november 2021

Op 28 november zette provinciaal IVN consulent Charlotte Robben met een oorkonde en een speld met een gouden waterlelie de Woerdense IVN vrijwilligers van het eerste uur in het zonnetje.

De jubilarissen stonden aan de wieg van het nu veertigjarige IVN Woerden en hebben zich al die tijd op allerlei vlakken binnen de vereniging actief ingezet voor natuureducatie, duurzaamheid en voor een groene omgeving. Door excursies, natuureducatie en lezingen betrokken zij schoolkinderen, jeugd en volwassenen bij de natuur in de eigen omgeving. Ook op bestuurlijk vlak zetten zij zich in voor het IVN.

Actief met werkgroepen

Nog altijd zet het IVN zich met allerlei werkgroepen in voor de natuur en voor de beleving ervan door een breed publiek. Zoals de werkgroep Landschapsbeheer, met het knotten van wilgen en onderhoud van geriefbosjes, jeugdnatuurgroep de Buitenbanjers, de werkgroep natuureducatie voor de scholen, de natuurgidsenwerkgroep en de werkgroepen voor planten, insecten, vogels en paddenstoelen. Meer informatie is verderio te vinden op onze website.

Jubilarissen op de foto

Op de foto zittend van links naar rechts: Ben Vermeij, Adrie Langerak en Ria Hoetmer. Staand van links naar rechts: Joke Vesseur, Henk de Hoop, Andre van Kleinwee en Wiebe Kreton. Teun Langerak ontbreekt op de foto.