Natuurkoffer

Veel ouderen in verzorgingshuizen komen weinig meer buiten. De natuurkoffer brengt buiten voor hen naar binnen! Bewoners genieten elke keer van de bijeenkomsten en vertellen mooie verhalen.

Wat is de natuurkoffer?

De natuurkoffer zit boordevol ideeën om met ouderen de natuur te beleven. Tijdens deze natuuractiviteit komen onder meer prachtige foto’s uit de natuur op tafel met herkenbare beelden uit de eigen omgeving. En bloemen en takken uit eigen tuin. Dit nodigt de deelnemers uit om vragen te stellen en hun verhaal te vertellen.

Jan Westera uit Zwolle heeft de Natuurkoffer bedacht. De inhoud van de koffer varieert per seizoen en is afgestemd op de omgeving en het publiek. Zijn idee is landelijk opgepakt en wordt door verschillende IVN-afdelingen in het land gebruikt. Bij IVN Woerden zijn ook vrijwilligers actief met de Natuurkoffer.

Aanvraag Natuurkoffer

Wil je dat de vrijwilligers ook eens bij jouw zorginstelling langskomen? Stuur je aanvraag naar Hieke de Leeuw via hiekedeleeuw@msn.com

Meedoen met de werkgroep Natuurkoffer

Wil je meedoen? Samen met ouderen praten over natuuronderwerpen. Als je dat leuk vindt om dit te doen, meld je dan aan bij Hieke via hiekedeleeuw@msn.com