Vroege Vogelwandeling met natuurontbijt

Hoe zou het met het Ooievaars gezin zijn aan de Hoevedreef? Zou de Aalscholver weer vis stelen uit de poel aan de Maai? Krijgen we heel misschien een blik op de IJsvogel die over de Dommel scheert? Zouden de Veghelse Kleine mantelmeeuwen weer een vroege vogelontbijt zoeken op de akkers bij Olland?
Allemaal vragen die de deelnemers aan de vroege vogelwandeling op 5 mei beantwoord zullen krijgen. Er is een wandeling geselecteerd die net over de gemeentegrens met Boxtel slingert. Het landschap is weer zeer divers: water, akker, bebouwing, bos. We zullen daardoor weer een aardige lijst met vogelwaarnemingen produceren. Maar er is ook aandacht voor andere flora en fauna en landschap. Na afloop een heerlijk ontbijtje in de open lucht.
  • Aanmelden is nodig in verband met de inkoop van het ontbijt, stuur een mail naar ivnrooi@gmail.com ovv “vroege vogelwandeling”
  • Voor (nieuwe) leden is het ontbijt gratis
  • Niet leden vragen we een bijdrage in de kosten van €5,00
  • vertrek- en verzamelpunt nog even geheim, maar ergens langs de Dommel 🙂